עסקים רבים השכילו להבין כי פתיחת חנות וירטואלית תעזור להם לקדם את העסק, להגיע לקהלים חדשים, להגדיל מכירות ולהפוך את העסק שלהם מהצלחה מקומית לעסק משגשג בקנה מידה ארצי או אפילו בין לאומי. עם זאת, ההחלטה לפתוח חנות וירטואלית היא רק הצעד הראשון בדרך לנוכחות רשתית מוצלחת ורווחית. כדי לעשות זאת נכון, יש מספר נקודות שכדאי לקחת בחשבון כשניגשים לפתיחת חנות וירטואלית.
קטלוג ממוחשב
ראשית, התנאי ההכרחי לקיומה של חנות וירטואלית לעסק הוא קטלוג ממוחשב של המוצרים ומחירם. ישנה חשיבות גדולה לשמירה על קטלוג מעודכן במלאי הזמין ואשר כולל תמונות מזמינות ואת כל המידע הרלוונטי על המוצר. עבור חלק מהעסקים אולי מדובר בנקודה מובנת מאליה אך עבור עסקים אחרים הדבר דורך שינוי במערך העסק, הכנסת מערכת ממוחשבת, שכירת עובדי קטלוג או שינוי בפעילות העובדים בעסק עצמו על מנת לדאוג לעדכניות הקטלוג. המשמעות של קטלוג לא מעודכן הוא דיסאינפורמציה עבור הלקוחות בחנות הווירטואלית מה שעלול להוביל לטעויות בהזמנה או חוסר יכולת לספק את המוצרים בזמן, דבר שכמובן יפגע במוניטין של העסק ויהפוך את החנות הווירטואלית ללא יעילה.
מערך שליחויות
נושא נוסף שחשוב לקחת בחשבון בפתיחת חנות וירטואלית הוא השימוש במערך שליחויות. עבור הלקוח, זמינות של המידע ברשת אך חוסר יכולת לספק אותו לבית הלקוח בזמן סביר הופכת את ההצעה של החנות ללא משתלמת. היכולת של כל אחד לרכוש כל מוצר בכל זמן יוצרת גם דחף לקבל את המוצר במהירות. עבור עסקים מסוימים הקמת מערך שליחויות בתוך העסק יכול להיות הפתרון המשתלם אך עבור מרבית העסקים סביר שעבודה עם חברת שליחויות חיצונית תהיה אפקטיבית, זולה ויעילה יותר. עם זאת, חשוב לעבוד עם חברת שליחויות שתוכל לתמוך בעסק בצורה הטובה ביותר. חברות רבות מתמחרות את המשלוח לפי גודל האריזה ומשקלה ובהתאם לאופי העסק חברות שליחויות מסוימות יכולות להציע הצעות יותר משתלמות מאחרות. עבודה עם חברת שליחויות לא טובה יכולה לפגוע בעסק כיוון שעבור הלקוח מדובר בשירות שהעסק מספק, גם אם מדובר בשליח חיצוני.
ניהול וניתוח דאטה
יתרון נוסף של חנות וירטואלית שכדאי לקחת בחשבון הוא כמות המידע שניתן לאסוף באמצעות ממשק דיגיטלי של העסק. ניתוח חכם ויעיל של המידע יכול להוביל למסקנות מרחיקות לכת לגבי המוצרים שהעסק מציע, מחירם או לסייע בהפיכת חווית הקניה לאישית יותר עבור הלקוחות. כמובן שניתוח כזה אינו פשוט ודורש הן הבנה של העולם הדיגיטלי יחד עם הבנה ספציפית של העסק ולקוחותיו. גם כאן במקרים רבים כדאי לשכור את שירותה של חברה חיצוניות עם מומחיות בניתוח דאטה על מנת להפיק את המיטב מהמידע שמגיע מהחנות הווירטואלית.
שירות לקוחות ותמיכה טכנית
המשמעות של נוכחות ברשת היא גם זמינות מסביב לשעון עבור לקוחות מכל הארץ ולעיתים גם מכל העולם. כדי לעשות את זה בצורה הטובה ביותר, יש לדאוג לתמיכה טכנית עבור האתר על מנת שלקוחות שיתקלו בבעיה יוכלו לפתור אותה באופן מיידי. לפעמים, המשמעות של תמיכה טכנית בזמנים חלקיים היא איבוד לקוחות עבור חנויות אחרות בעלות אתר תקין או תמיכה טכנית מהירה ויעילה.
נראות ועבודה בפלטפורמות רבות
כמובן שבכל הנוגע למוצר וירטואלי, הנראות, האינטראקטיביות והתמיכה בפלטפורמות רבות – טלפונים, מחשבים ודפדפנים שונים היא קריטית על מנת להגיע ללקוחות. מדובר בנושא שדורש מומחיות בבניית אתרים ובעיצובם ובתחום הזה לא כדאי להתפשר ולשכור את שירותם של מומחים. אתר שנראה מיושן או שעובד באופן לקוי במכשירים מסוימים יוביל באופן וודאי לאיבוד לקוחות וימנע מהחנות הווירטואלית שלכם לשגשג.