ביקורת שלילית על העסק שלכם יכולה לעשות לא נזק לא קטן – כך ה ORM יוכל לעזור לכם:
כמעט כל בית עסק מגיע במוקדם או במאוחר לשלב הזה – אחרי כל העבודה הקשה, הדאגה לתת את השירות הכי טוב שיש ומתן הדגש על ריצוי הלקוחות, יגיע פתאום אותו לקוח שלא יהיה מרוצה מהשירות או המוצר, ויכתוב עליו או על העסק ביקורת שלילית ברשת. הביקורות השליליות יכולות להסב נזק לא קטן לבית העסק, ובמיוחד כאשר מדובר בביקורת שפתוחה לעיני כל במקורות כמו רשת הפייסבוק, או באחד מהאתרים הרבים של דירוג ומתן ביקורות על בתי עסק. ORM (ניהול מוניטין ברשת) הוא השירות שיסייע לכם להחזיר את השם הטוב לעסק שלכם.
מהו ניהול מוניטין ORM?
שילמתם ממיטב כספכם עבור בניית אתר וורדפרס, גייסתם סחורה וספקים, דאגתם לשירותי סליקת אשראי, התחלתם להריץ את העסק ולגייס לקוחות, ואז – הגיע הרגע בו קיבלתם את הביקורת השלילית הראשונה שלכם מלקוח לא מרוצה. בשלב הזה כדאי לכם להכיר את ה ORM – התהליך עובד בכמה שיטות עיקריות כגון מתן מענה לתגובות שליליות של שלקוחות כתבו על המותג, או לחלופין שחרור תכנים חיוביים כדי לנסות להחזיר את שמו החיובי של המותג. התגובה תוכל להיות הצהרה פומבית או ניוזלטר אשר יתייחסו לתוכן הסיפור, או פרסום תגובה בנושא זה באחת (או יותר) מעמודי הרשתות החברתיות של בית העסק.
במה שונה ה-ORM מ-PR?
ל-PR (יחסי ציבור) ולניהול מוניטין יש מטרה זהה, שהיא להציג את העסק בצורה הכי חיובית שיש, אך ההבדל הוא בתהליך שעוברים כדי להשיג את המטרה: העבודה של חברות יחסי ציבור מבוססת יותר על חיזוק המותג (במקום הטיפול הפרטני בביקורות השליליות), ואילו ניהול מוניטין עובד על בסיס חיפוש אזכורים שליליים על המותג ברשת, וטיפול פרטני באותן תגובות.
למה חשוב לעשות ניהול מוניטין לעסק?
ביקורות שליליות אולי עלולות להראות לכם בתור “שריפות קטנות”, אבל תופתעו לדעת שדווקא השריפות הקטנות האלו יכולות להתלקח די במהירות ולהפוך לגדולות, ובמיוחד כאשר הן מפורסמות במקורות גדולים ברשת. ניהול מוניטין יסייע לכם לטפל בשריפות הקטנות האלו לפני שהן מתלקחות והופכות לגדולות יותר, מה גם שהתהליך מסייע לבנות נאמנות למותג.
אסטרטגיות ניהול מוניטין שתוכלו להשתמש בהן
בהתחשב בכמויות הגדולות של מקורות המדיה החברתית והאתרים ברשת שעלולים להזכיר את שם המותג שלכם, תהליך ניהול המוניטין אולי ירא לכם מעט מרתיע בהתחלה, אבל תופתעו לדעת שיש כמה שיטות דווקא די ידידותיות כדי לנהל מוניטין ברשת. למשל:
- מענה לתגובות שליליות במהירות, ובצורה יפה ואמפתית
- הודעה אישית בטעות שהובילה לביקורת השלילית
- שימוש בכלי ניטור שיבצע עבורכם אוטומציה של תגובות חיוביות, ועוד.