מכירות ה-online מרחיבות בכל שנה את נתח הקניות שלהן בכל העולם. אם בתחילת הדרך רק חלק מהאוכלוסייה נכנס לאתרי האינטרנט השונים ורכש קניות שונות ברשת, המצב היום, בעקבות שנת הקורונה, הוא שהרבה מאד אזרחים בכל הגילים רוכשים ברשת ורבים מהם מעדיפים אופציה זו של קניות על פני ההגעה לקניון או למרכז העיר.
האתרים המקוונים הקפיצו את המכירות שלהם בצורה מטאורית בתקופת הקורונה כיוון שזו הייתה האופציה היחידה לרכוש מוצרים שהחנויות הפיזיות שמכרו אותם בדרך כלל היו סגורות. בעלי עסקים רבים שהרימו את הכפפה והשקיעו ברובד זה, זכו להפעיל חנות אינטרנטית מצליחה אשר סייעה להם לצאת מהמשבר שאליו הם נקלעו.
כדי להגיע לכך יש לשפר באופן מהותי את נראותו של האתר המקוון, להוסיף בו קטגוריות ולהעניק ללקוח את מלוא המעטפת שהוא זקוק לה. החל בסחורה איכותית, גלישה קלילה, שירות לקוחות מעולה ולוגיסטיקה מתוזמנת, שבזכותה המשלוח מגיע במהירות לביתו של הלקוח. חנות אינטרנטית מצליחה זקוקה לטיפול יום יומי של הוספת מוצרים חדשים שהגיעו, גריעת פריטים שכבר אינם במלאי, עדכוני מידע לגבי מוצרים שונים, מבצעי מכירות במחירים מוזלים והמון תוכן שמסייע ללקוחות לקבל החלטות, מהו המוצר הנכון ביותר עבורם.
הקמה של חנות אינטרנטית מצליחה
מומחים אשר עוסקים בבניית אתרים מקבלים עדכונים רוחביים מהלקוח לגבי המוצרים השונים שהוא מייבא, מייצר או משווק ובהתאם לכך הם בונים את הקטגוריות שהן הנכונות ביותר עבור הקהל. כאשר יש חלוקה ברורה של המוצרים על פי תחום העיסוק שלהם כמו לדוגמה כלי עבודה ידניים וכלי עבודה חשמליים או נעלים לגברים, נעלים לנשים, נעלים לילדים, הלקוחות הפוטנציאליים אינם מבזבזים זמן מיותר על חיפוש באתר. הם מגיעים לקטגוריה שרלוונטית עבורם ובה הם מחפשים את הפריט שמתאים להם.
הסיווג של המוצרים הוא נקודת מפתח חשובה מאד בכל חנות אינטרנטית מצליחה כיוון שהגולשים מאבדים מהר מאד את סבלנותם ואם הדברים לא נעים במהירות, קיימת סבירות גבוהה שהם יעזבו אתר זה ויחפשו מוצרים דומים אצל המתחרים.
כללי ברזל בחנות on line
אחד הדברים החשובים ביותר בחנות אינטרנטית מצליחה היא אפשרויות התשלום. לאחר שהלקוח סיים להקליד את ההזמנה שלו, הוא רוצה להיות שקט שפרטי כרטיס האשראי שלו לא יזלגו למקומות אחרים אלא ינותבו לרכישה זו בלבד. זו הסיבה שקיימת חשיבות רבה להתאמת כל אתר מקוון לכללי האבטחה הבין לאומיים. כאשר הלקוח רואה את הסימן לכך, הוא הרבה יותר רגוע ומשלם עבור הקניה. אף על פי כן, יש לאפשר ללקוחות לרכוש ולשלם גם בדרכים אחרות כמו תשלום בפייפל או ביט וכך כל לקוח בוחר באופציה שנראית לו הבטוחה ביותר עבורו.
חנות אינטרנטית מצליחה נמדדת במהירות ההגעה של המשלוחים. לכן החנויות השתלבו באפליקציות ייעודיות לנישה זו, אשר מאפשרות ללקוח מעקב אחר המשלוחים.