ניסיון, מחיר, אחריות, איכות השירות ומכלול השירותים – אלו רק חלק מהדברים שצריך לבחון לפני שאתם מחליטים באיזו חברת שילוח לבחור. הנה הדברים בצורה קצת יותר מפורטת כדי שתדעו מה לשאול בשיחה הראשונית
תמי היא אחראית רכש בחברה גדולה. במסגרת העבודה השוטפת היא צריכה לתאם משלוחים מהארץ לחו”ל ובכיוון ההפוך. בתור אחת שצברה הרבה ניסיון משמעותי בתחום השילוח, יש לתמי כמה טיפים חשובים כשזה מגיע לשאלה איזו חברת שילוח לבחור. “קודם כל אני ממליצה לזרום עם האינטואיציה”, היא אומרת. “בטח אם מדובר במערכת יחסים לטווח ארוך, כלומר שאתם תצטרכו את השירותים של אותה חברה לאורך זמן. יחד עם זאת, יש כמה פרמטרים שכדאי לשים אליהם לב”:
- ניסיון – בישראל יש הרבה חברות אשר מציעות שילוח מישראל לחו”ל ומחו”ל לישראל. חלק מהחברות מאוד ותיקות בשוק וחלק אחר עושות את הצעדים הראשונים בעולם השילוח. אני ממליצה לא להיות שפני הניסיונות של חברת השילוח. עדיף, בעיני, לשכור את שירותיה של חברה שצברה קילומטראז’ בתחום השילוח ולסמוך על כך שאותה חברה תוכל להעניק לכם שירות איכותי לאורך זמן וגם להתמודד עם תקלות או אירועים בלתי צפויים שהם חלק בלתי נפרד מהעניין.
- אחריות – בהמשך לסעיף הקודם, עדיף לבחור בחברה שנותנת לכם אחריות על שלמות הפריטים שאתם משלחים וכן על לוחות הזמנים. במקרה של אירוע בלתי צפוי אשר יגרום, למשל, לעיכוב בהגעת המוצרים אל היעד, כדאי שיהיה מה שיפצה אתכם על ההפסדים שעלולים להיגרם. אמנם מתן אחריות כרוך ברוב המקרים בעלות נוספת עבור המשלוח, אבל לדעתי השקט הנפשי שווה את תוספת התשלום.
- מחיר – לא תמיד החברה שמציעה את השירות הזול ביותר היא החברה שבה אבחר בסופו של דבר. שוב, תלוי מה כלול במחיר, האם הוא כולל אחריות, האם יש לחברה ניסיון שמצדיק את המחיר שהיא מבקשת עבור השירות או שמדובר בהבטחות ריקות מתוכן.
- איכות השירות – אני באופן אישי לא אוהבת לעבוד מול מוקדי שירות, גם אם הם עובדים מסביב לשעון. יש משהו ביחס אישי של נציג וביכולת קבלת תשובות מהירות בזמן אמת. כמי שמתעסקת עם יבוא ויצוא הרבה שעות ביממה, אין לי את הרצון להסביר כל פעם מחדש לנציג שירות אחר מה אני מבקשת. אני ממליצה לעבוד רק עם חברות שממנות נציג ספציפי לכל לקוח. אותו נציג זמין רוב שעות היממה ויכול לתת תשובות אמינות גם בזמן לחץ.
- מעקב אחר המשלוח – אני ממליצה לעבוד עם חברות שמאפשרות ללקוחות גישה לאפליקציה יעודית, בה ניתן לעקוב אחר מיקום המשלוח. בדרך הזו אפשר לקבל עדכון אונליין בנוגע לשאלה האם המשלוח יגיע ליעדו במועד או שצפויים להיות עיכובים כלשהם. המעקב הצמוד מאפשר להיות בבקרה על הדברים.