ארבעה פרמטרים לניהול נכון של אסופת רכבים
ניהול צי רכב על ידי מנהל צי רכב דורש תשומת לב של מספר אספקטים: בטיחות, תפעול, תחזוקה וסדר. כל אחד מארבעת הפרמטרים כולל בתוכו מגוון של פרטים כדי להביא את מערך המכוניות בחברה לתקין, אמין ומסודר. הניהול חייב להיעשות על ידי קצין בטיחות בתעבורה שמסמיך משרד התחבורה ועומד בתנאים. התפעול כולל בקרה על הרכבים ויכולת לאתר אותם בכל רגע נתון, יצירת דוחות יומיים על ביצועי הצי, דיווח על התראות וההיסטוריה של הרכבים. תחזוקת הרכבים צריכה להיעשות במוסכים מורשים בלבד ועל ידי הימצאות של כרטיס רכב לכל אחד מהרכבים בו מדווחים כל מבחני הרישוי, ביטוחים, תיקונים ותאונות שעבר הרכב. על מנת לעמוד בכל המשימות הסדר חשוב והוא מתבטא בבניית משימות יומיות, תרשימים ושימוש בתוכנה לניהול ציי רכבים.
קצין רכב בתעבורה צריך לעסוק בעבודתו היומיומית אך ורק בעניינים הקשורים לבטיחות תחבורה. עומס העבודה משתנה ביחס ישר כתלות בכמות הרכבים שבאחריות קצין הרכב. ככל שיש יותר רכבים כך העומס בעבודה גדל. לרוב, תחילת היום תהיה עמוסה בתכנון תוכנית העבודה היומית והביצוע שלה. מענה של קצין הרכב לכל הפניות המתקבלות מצד עובדים שמחזיקים רכב צמוד בנוגע לתקלות או נזקים שנגרמו כאשר על קצין הרכב לספק פתרונות מקצועיים לכל תקלה. בנוסף, קצין הרכב משתמש בתוכנת ניהול צי רכב על מנת לנהל בצורה שוטפת את כל הקשור לרכבים. עליו לבדוק את הרבים, לתחקר תאונות, להזמין רכבים חדשים במידת הצורך, למסור את הרכבים לעובדים יחד עם הדרכה מתאימה.
מי מטפל בדוחות וחשבונות לתשלום?
נהג הרכב אינו מחיוב לטפל בדוחות שקיבל. כל דוח תנועה, חשבון פתוח וכו’ מטופל על ידי שירותי קצין בטיחות בתעבורה. קצין הרכב מוסמך לדאוג לכל הרכבים גם בהיבט הבירוקרטי. בחברה ליז ג’יקובסון שירותי בטיחות בע”מ תספק בעבור החברה שלכם קצין בטיחות בתעבורה שיפקח על כל ענייני הרכבים של החברה. הם יעשו זאת תוך כדי בשמחה ובמקצועיות כיאה לניסיון העשיר שיש להם בתחום.