בימות הדיון ב”נתיב זבולון” מתקיימים זו השנה השלישית, מעגל התלמידים המעלים את הבימות התרחב כבר בשנה שעברה וגם כיתות ג’ הצטרפו לפרויקט .הפרויקט בעידודו של מנהל בית הספר, מנחם פישר, מהווה דרך חווייתית לפיתוח ההבעה בכתב ובעל פה ובהנחיית והדרכת המדריכה לעברית ב”נתיב זבולון”, נאוה מרמרוש.
כחלק מההכנה להעלאת הבימות, התלמידים לומדים בכיתה עם המורה להבעה, על הקריטריונים הנדרשים להצגת נאום ואיך ליישם אותם הלכה למעשה בעת הנאום. בעשותם כך התלמידים משפרים את יכולת ההבעה בעל פה שלהם ובנוסף הם לומדים להתייחס לטענה ולהעלות טיעונים בעד וטיעונים נגד. במסגרת השיעורים בכיתה בכיתה הם מנסחים את הטיעונים בניסוחים בהירים ובכך משפרים את יכולת ההבעה בכתב.
בבימות הדיון שנערכו השבוע השתתפו כל הכיתות משכבות ג’ עד ו’ כאשר כל כיתה העלתה טענה אותה העלו להצבעה בפני תלמידי השכבה שלה. בין יתר הנושאים שהועלו בפעילות זו היו הנושאים של יום הולדת בכיתה או בבית, חברות נאמנה או יושר אישי (בשילוב טיעונים הלכתיים), מזון מהיר או מזון בריא, מה עדיף? עזרה לזולת או מילוי צרכים אישים, מתן תפקידים לילדים בבית, כן או לא? וכן הלאה.
לאחר סיום הצגות הנושאים לחיוב או לשלילה נערכה הצבעה על ידי כלל תלמידי בית הספר כאשר לאחר ההצבעה נערכה בימת דיון נוספת במהלכה הועלו טיעונים בעד וטיעונים נגד הנושאים שעלו לדיון כאשר הפעם הציגו התלמידים מצגות וסקרים שנערכו על ידם לחיזוק העמדה המוצעת, ואף הציגו מחקרים הקשורים לנושא. בסיום הצגת טיעונים אלה נערכה הצבעה נוספת על מנת להגיע להכרעה סופית.