מיתוג עסקים הוא אחד הדברים היותר קשים לביצוע עבור משרד פרסום. למעשה כל עניין הפרסום הוא סביב יצירת זהות לעסק, שתבדל אותו מהמתחרים ואולי תחבר את הקהל אל אותה זהות. טכניקות הפרסום הן כלי ליצירת חשיפה אולם מה שייחשף אליו הקהל הוא מה שישפיע על אותה זהות של העסק בעיני הקהל והאם הקהל יתחבר למותג שלכם וירצה לעבוד אתכם. אז לשאלה האם עסק קטן צריך מיתוג? כל עסק צריך מיתוג!
מהו מיתוג למעשה?
מיתוג הוא למעשה יצירת הזהות של העסק. החל מאופי הפעילות של העסק, דרך ערכי הליבה של העסק, החזון העסקי, קהל היעד אליו הוא מכוון, מה מייחד את העסק על פני המתחרים ועוד. כל אלה ישתקפו במיצגים הפרסומיים של העסק, בשיחות עם הלקוחות, במוצרים ובשירותים של העסק ועוד.
מדוע חשוב לכל עסק להשקיע במיתוג החל מימיו הראשונים של העסק?
לקהל יותר קל לרכוש או להזמין משהו שהם מזדהים אתו, סומכים עליו, מכירים אותו. אם תטוסו לחו”ל למשל ותראו מסעדה המוכרת לכם כרשת מסעדות בינלאומית, שאתם כבר יודעים מה התפריט שלה, מה האופציות שלכם, כיצד הם עובדים ומה האוכל מכיל – סביר להניח שברוב המקרים תבחרו לאכול במוכר והידוע ולא במסעדה חדשה שאתם חוששים שיגישו לכם שם משהו לא ברור שאולי אסור לכם לאכול או לא רוצים לאכול. זוהי כמובן רק דוגמה אחת מיני רבות. גם בתוך הארץ סביר להניח שתרצו לרכוש מחברה המוכרת כמומחית בתחום שלה, להזמין איש מקצוע שאתם יודעים, מכירים וסומכים עליו או כזה שיש עליו המון המלצות. לכן כבר מהימים הראשונים של העסק כדאי להשקיע במיתוג שלו, לא משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול.
מה קורה במידה והמיתוג לא עובד או שלא מתאים לתקופה?
כמובן שלאורך השנים עשויים להיות שינויים גם בתחום שבו אתם עוסקים, גם בעסק עצמו, גם בעולם, גם בקהל היעד ושינויים נוספים אחרים שיצריכו פשוט ביצוע של מיתוג מחדש לעסק. מדובר בהזדמנות נהדרת עבורם לרענן ולהתרענן, לחזק את המותג שלכם ולצאת לדרך חדשה חזקים יותר ומקצועיים יותר.