בשנת 2010 שילמו עסקים וארגונים בארץ כ-600 מיליון ש”ח על פרסום באינטרנט. בשנת 2020 כבר עמד היקף ההשקעה בשיווק הדיגיטלי על קרוב ל-1.8 מיליארד ש”ח. גם כשבוחנים את החלק של הדיגיטל בעוגת הפרסום הזינוק דרמטי: בשנת 2000 החלק של האינטרנט היה בערך רבע אחוז, ואילו ב-2020 – כבר יותר מ-40%. המסקנה המתבקשת: גם לכם כדאי להשקיע בשיווק באינטרנט, ועוד המלצה היא לעשות זאת באופן מושכל. בפרט כדאי להקפיד על הדגשים הבאים.
בקרה מתמדת
אחד ההבדלים המהותיים בין שיווק אונליין לשיווק אופליין הוא האפשרות לקבל בכל נקודת זמן שפע נתונים אודות ביצועי כל קמפיין בדיגיטל. המידע יקר הערך חייב להיות מתורגם לתובנות – כשעל בסיס התובנות האלה תתבצע בקרה מתמדת לכל מהלך שיווקי, ובמידת הצורך הוא גם ישודרג.
כך למשל תוכלו להריץ בפייסבוק שתי מודעות דומות, אבל עם הבדל מסוים – למשל כותרת שונה או תמונה שונה. על בסיס ההיענות של הגולשים לכל אחת מהמודעות תוכלו לדעת איזו מהן יותר אפקטיבית וכמובן להשתמש בתובנה הזו גם לקמפיינים עתידיים. באופן דומה ניתן לחשב שיעור המרה לאפיקי פעילות שונים – לדוגמה פייסבוק מול אינסטגרם – וכך לדעת איך לבנות תמהיל שיווק דיגיטלי אופטימלי.
לנצל את פוטנציאל הוויראליות
עוד מרכיב ייחודי של השיווק בדיגיטל הוא הפוטנציאל שיש לפוסט מעניין בפייסבוק, סרטון הדרכה מושקע ביוטיוב, תוכן מוצלח באתר וכו’ – קלות השיתוף באינטרנט מביאה לכך שכל תוכן ייחודי, מקורי ובעל ערך אמיתי יופץ ע”י הגולשים עצמם. ההפצה עשויה להיות מהירה מאוד ובקנה מידה נרחב, כך שהחשיפה שתזכו לה תהיה עצומה ובעיקר מחמיאה מאוד.
כדי לנצל את פוטנציאל הוויראליות חשוב להיכנס לראש של הגולשים ולהבין מה הם באמת מחפשים – איזה מידע מעניין אותם, מהן הדרכים האהובות עליהם לצרוך מידע, האם הם מונעים מרגש או מהומור (ואולי דווקא מרצינות וענייניות), וכו’.
להתמקד רק במי שיש סיכוי שיקנו מכם מוצרים
האינטרנט הוא מקום שקל ללכת בו לאיבוד. הגירויים רבים והלינקים יכולים להוביל כל אחד למסע בין אינספור תחנות בלי לזכור בכלל מאיפה הוא התחיל ולמה. גם עסקים עלולים לאבד פוקוס ולפנות לקהלי יעד רבים שלא כולם רלוונטיים.
בהתאם שיווק דיגיטלי אפקטיבי הוא שיווק שמקפיד להישאר ממוקד – ולכוון אך ורק למי שיש היתכנות אמיתית להפוך אותו ללקוח משלם. גם אם המיקוד יוביל לכך שתקבלו פחות לייקים על כל פוסט, או שמספר הכניסות לאתר יפחת – עדיין מדובר בצעד משתלם, שכן בסופו של דבר המטרה היא מכירה.
רק עם אנשי מקצוע מנוסים
אנחנו חיים בעידן שבו נדרשת התמקצעות. אמנם ברחבי האינטרנט ניתן למצוא אינספור מדריכים מפורטים במגוון רחב של נושאים, כולל לגבי שיווק דיגיטלי, אבל בסופו של דבר אין תחליף לניסיון מעשי ולהיכרות מעמיקה עם העולם החדש והכל כך מורכב. גם בעלי עסקים ומנהלים בארגונים שמאמינים שיש להם יכולות שיווק גבוהות לא יצליחו לייצר את התוצאות שהמקצוענים בתחום יספקו – ולכן כדאי לחפש מומחים עם בקיאות ספציפית באינטרנט כמו למשל אנשי משרד פרסום ירדן דיגיטל.