בעידן הדינמי של היום, אין סיבה אמיתית לקנות נכס שישמש אותנו עבור משרד. בעוד שההורים שלנו היו הולכים כל בוקר לאותו מקום, פותחים את העסק הפרטי ויודעים מה יהיה מחר וכמה ירוויחו, הרי שכיום הצרכים שלנו כעסק משתנים כל הזמן, הצורך שלנו במעבר למיקום רלוונטי יותר, עשיר יותר, משודרג יותר – הוא בלתי פוסק. התחום בו נעסוק כנראה גם הוא ישתנה במהלך השנים, שכן, באופן כללי אנחנו כל הזמן נמצאים בתהליך של שינוי וקידמה. בהתחשב בכך, זה לא נכון עבורנו כלכלית לשים את כל הביצים שלנו בסל אחד. השכרת משרדים מאפשרת לנו ליהנות מרמה גבוהה יותר של שירותים ואף משאירה לנו את הדלת פתוחה במקרה ונרצה לצאת. אז אחרי שהשתכנעתם, הנה לכם כמה טיפים למה כדאי לשים לב כשאתם ניגשים לשכור משרד:
מיקום מעל הכל
מיקום המשרד הוא ללא ספק אחד הדברים החשובים אם לא החשוב ביותר. מיקומו של המשרד ישפיע על מצב הרוח שלכם לאורך כל היום. גם אם המשרד משרת רק אתכם, הדבר החשוב ביותר שיש לוודא זה שיש לכם דרכי הגעה נוחות למקום. בין אם מדובר באוטובוסים, חניה זמינה וגודל הפקקים בהם תצטרכו לעמוד כל בוקר וערב. לפעמים כדאי אפילו להעדיף משרד בעיר פחות מרכזית אבל שהגישה אליה תהיה קלה ונוחה. בסופו של יום, הזמן שלכם יקר ולא הייתם רוצים לבזבז אותו בכבישים. כמוכם, גם הלקוחות שלכם, במידה ויש, יוותרו בשמחה על התענוג להסתובב שעות לחפש חניה.
בודקים מקרוב את השטח
הרבה אנשים לא מודעים לכך, אבל נכסים רבים נראים ומתנהגים אחרת ביום ובלילה. השינויים באים לידי ביטוי בתאורה, בטמפרטורות בחדר ועוד. אם הנכס לרוחכם, תאמו עם בעל המקום ביקור נוסף בהתאם לשעות היממה. שינוי משמעותי נוסף, הוא באזור בו נמצא המשרד. אזור שקט ורגוע, יכול בין רגע להפוך לאזור מפוקפק שירתיע את הלקוחות שלכם. קחו בחשבון שגם אם אתם לא נוהגים לצאת מאוחר מהמשרד, בחלק לא מבוטל מהשנה יש כבר חושך בשעה 17:00. מומלץ גם לבדוק באותה הזדמנות מי השכנים שלכם. למשל עורך דין פלילי עלול להביא להגעתם של גורמים מפוקפקים סמוך למשרדכם ולעומת זאת נוכחותו של ג’ימבורי קרוב יוביל לרעש גדול בזמן שעות העבודה.
להכיר את ההורים
לפני הכל, וודאו מי בעל הזכויות על הנכס. לעיתים אנשים ששוכרים משרד בעצמם, משכירים את הנכס בשעות המתות. זהו רעיון מצוין לכל הצדדים, רק חשוב לוודא שזה מותר מבחינת החוזה שלהם על מנת שלא תופתעו כשיגיע בעל הנכס האמיתי. אם גיליתם שהכל כשיר, בררו מול המשכיר מה נכלל במחיר השכירות. אם מדובר בחדר במשרד – האם ניתן להשתמש בחדר ישיבות, במטבח, האם ישנה אפשרות לשירות אדמיניסטרטיבי שהמשרד מציע, שימוש במכונות צילום ועוד. אם מדובר במשרד שלם – בררו האם ישנן הוצאות נוספות כמו ועד בית, חשמל, מים, ארנונה ועוד.
הרהורים על עתיד משותף
אחד הדברים החשובים לא פחות, הוא נושא רישיון העסק. גם אם כרגע זה לא רלוונטי לכם, וודאו כי הנכס אותו אתם הולכים לשכור יעבור את כל המבחנים הדרושים לצורך קבלת הרישיון. אין לדעת מה יוליד יום. בכל מקרה, נכס שעומד בכל הפרמטרים כנראה יהווה נכס בטיחותי יותר שיאפשר לכם לישון טוב בלילה. בהמשך לכך, בררו אם יש הגבלות נוספות אותם אתם צריכים להכיר. למשל, בשנים האחרונות נהיה מקובל להביא את הכלב למקום העבודה, דבר שלא כל בעלי הנכסים יעריכו. על כן דברים מסוג זה כדאי שיסגרו ביניכם מראש. וכמובן הדבר החשוב לנו מכל – הכסף. אם זה רלוונטי לכם, נסו להגיע עם בעל הנכס להסכם ארוך טווח ובכך לקבל ביטחון ויציבות ברמה העסקית והכלכלית.
לסיכום, פעילות חברה בבניין משרדים להשכרה נשמעת זמנית יותר מרכישת נכס, אך מומלץ שלא להתייחס אליה כך. חשוב לחקור ולשאול לפני שעוברים למקום חדש, בדיוק כשם שהייתם עושים אם הייתם רוכשים את הנכס. הדברים שהוזכרו להלן יכולים לקבוע את הצלחתו של העסק ועל כן השקיעו את זמנכם על מנת להבטיח את המשך עתידכם המקצועי.