עיריית מודיעין מכבים רעות זכתה במקום הראשון בתחרות פרס חינוך ארצי.
ראש עיריית מודיעין מכבים רעות משה ספקטור שמח מאוד למשמע הידיעה אותה העבירה אליו שרת החינוך יולי תמיר: על הקו הייתה תמיר עצמה אשר בישרה לו כי מודיעין מכבים רעות זכתה במקום הראשון בתחרות פרס חינוך ארצי , יחד עם חמש רשויות נוספות.
העיר עלתה לשלב הגמר לפני מספר חדשים עם 19 יישובים נוספים, וביום ב' נודע לראשונה על הזכייה המיוחלת.
ספקטור, הודיע עם כניסתו לתפקיד ומינוי מאיר שמעוני כראש מינהל החינוך בעיר, כי בתוך כשלש שנים הוא מצפה שמערכת החינוך העירונית תוביל בתחום החינוך בארץ, וכי הוא מעמיד את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני. לדברי שמעוני הזכייה בפרס זה הוא הוכחה נוספת להשקעה הרבה שמשקיעה העירייה בתחום החינוך, הכוללת השקעת 51% מהתקציב העירוני במערכת החינוך תרבות נוער וספורט, בניית תכנית אסטרטגית עירונית לחינוך, שינוי סדר עדיפויות עירוני ועוד.
מחזיק תיק החינוך בעירייה, חבר המועצה מויש לוי: "קבלת הפרס מהווה אישור לעבודה המאומצת שנעשית בתחום החינוך בעיר בשנים האחרונות.
ההישג גדול במיוחד לאור העובדה שמדובר בעיר צעירה, המתמודדת מדי שנה עם אכלוס מסיבי, בסדר גודל שאינו מוכר באף עיר אחרת בארץ. למרות זאת, כפי שעולה מהחלטת ועדת הפרס, מדובר במערכת חינוך שהיא מהמובילות בארץ.
לוי הודה בדבריו גם לרה"ע וכן למחזיק תיק החינוך הקודם- עופר גלנץ, למורים המנהלים ואנשי הצוות השונים בבתי הספר בעיר.
עוד ציין כי ההישג נובע משיתוף פעולה מוצלח בין העירייה לבין משרד החינוך, מחוז ירושלים, והעומד בראשו- מר שמעון הראל".
פרס החינוך לרשויות המקומיות
החל משנת תשס"ב החל משרד החינוך להעניק פרס חינוך לרשויות המקומיות אשר הוכיחו השקעה ושותפות ראויות לציון בחינוך .
וועדת הפרס גיבשה הנחיות שמטרתן לשקף, ככל שניתן, את מגוון המגזרים והאוכלוסיות ושנים עשר קריטריונים שנקבעו כאמות מידה לצורכי הענקת הפרס .
רשות שביקשה להגיש מועמדותה לפרס נדרשה לתאר את פעילותה באופן מפורט וממצה ככל שניתן בתחום החינוך והתרבות עפ"י שישה מתוך שנים עשר הקריטריונים .
בחודש יוני תשס"ו הגישה עיריית מודיעין מכבים רעות את מועמדותה למנהל המחוז מר שמעון הראל .
ששת הקריטריונים שהוגשו בשלב זה :
•1. אוכלוסיות בעלות צרכים ייחודיים .
•2. הפעלת מסגרות ופעילויות תרבות כמו: חינוך בלתי פורמאלי, פעילות פנאי וספורט , תמיכה בהפעלת תנועות נוער, נפעלת ספריות השאלה וספריות עיון , טקסים יישוביים ועוד.
•3. התגייסות אד-הוק של כל הגורמים ברשות לטיפול נקודתי בסוגיות חינוכיות בלתי שגרתיות ביישוב .
•4. ביצוע תוכניות לצמצום פערים , למניעת נשירה, שיקום נוער בסיכון, טיפול במוקדי אלימות .
•5. פיתוח מקצועי של סגלי הוראה – מרכז פסג"ה.
•6. ביצוע תוכניות בנושא תקשוב , מדע וטכנולוגיה בכל שכבות הגיל.
בעת ביקור ועדת הפרס בעיר, נדרשה העיר להציג בהרחבה שלושה מתוך ששת הקריטריונים שהוגשו. נבחרו הנושאים הבאים:
•1. אוכלוסיות בעלות צרכים ייחודיים .
•2. ביצוע תוכניות למניעת נשירה, צמצום פערים שיקום נוער בסיכון וטיפול במוקדי אלימות .
•3. הפעלת מסגרות ופעילויות תרבות כמו חינוך בלתי פורמאלי , פעילות פנאי וספורט , תמיכה בתנועות נוער, ספריות השאלה, טקסים ועוד .