בימים אלה נחנכו מרחבי למידה חדשניים בבית הספר היסודי “אסיף” ובבית הספר “עידנים”, במסגרת פרויקט M21 של משרד החינוך בשיתוף העירייה, אשר מונה כבר עשרות מרחבי למידה בבתי ספר בעיר.
בבית הספר “אסיף” ישמשו המרחבים את שכבות ב’-ו’ ויאפשרו למידה בדרכים מגוונות בזוגות, קבוצות או יחידים. כאשר העיקרון המנחה הוא לקדם שינוי תפיסתי של המורה ממורה העומד מול כיתה למורה במרחב פתוח עם קבוצות למידים פעילות. בנוסף, מעודדים המרחבים טיפוח של לומדים עצמאיים ותחושת מסוגלות ומצוינות כחלק מחזון בית הספר.
הלמידה במרחבים הינה חוץ כיתתית, נעימה ומעוררת סקרנות, כאשר קירותיהם של המרחבים צבעוניים ונעימים עם כיתובים מעוררי השראה ללמידה וחקר, והריהוט מזמן סוגי למידה שונים באמצעות ישיבה בכל מיני אופנים על פי הצרכים. הלמידה במרחבים תקדם אוריינות טכנולוגית על ידי שימוש בטאבלטים, מחשבים ניידים וסמאטרפונים, אוריינות שפתית על ידי חיפוש ואיסוף מידע עיבודו ומיזוגו, אוריינות חזותית על ידי מתן ביטוי למחשבה יצירתית ופתרון בעיות וכן, אוריינות דיגיטלית על ידי הפקת מידע מהאינטרנט ואתרי תוכן.
בבית הספר הוותיק “עידנים” התחדשו במהלך חופשת הקיץ במגוון מרחבי לימוד חדשים וחדשניים, אשר יזמנו את תלמידי בית הספר להתנסויות למידה מודרניות, לטיפוח מיומנויות של חקר, עצמאות, שיתוף פעולה, יצירתיות ויוזמה. מרחב לימודי לכיתות ג’-ד’ התחדש בפינות ישיבה נעימות, עמדת טאבלטים לטיפוח המיומנויות ומרחב מיוחד “פיזיטלי” המאפשר שילוב בין תנועה ללמידה פיזית ללמידה דיגיטלית. במרחבי כיתות ה’-ו’ התקיים שיפוץ נוסף ובו הוקמו מרחבים ייחודיים תואמים את המאה ה-21: פינת מסך ירוק בה יוכלו הילדים ליצור אפקטים מיוחדים, ליזום תוצרי למידה חדשניים, ללמוד מושגים מתחום הצילום ולמתוח את גבולות הדמיון.
עמדת טאבלטים – אשר מעודדת את התלמידים לפתח מיומנויות של לומד עצמאי ולתרגל חומר לימודי במקצועות הליבה השונים. העמדה תוכל לתת מענה לתלמידים ברמות לימוד שונות ולייצר למידה חווייתית, חזותית ומותאמת בקצב אישי. מרחב מייקרים – שיאפשר עשייה ויצירה בידיים – למידה ממוקדת משלב התכנון, הניסוי והיצירה. מטבח לימודי – שילוב הלמידה דרך הבישול והאפייה אשר תורם לסקרנות, לעבודת צוות, חקר ומיומנויות חברתיות נוספות. מרחב ללמידה שיתופית – במרחב עמדת חידונים אינטראקטיבית בה הילדים ילמדו לתכנת חידונים כחלק מתכנית הלימודים וכחלק מתכנית הערכה חלופית. הלמידה באמצעות חידונים ומשחק תורמת להבניית ידע בסביבה דינמית וטכנולוגית.
בנוסף למרחבים אלו נפתח גם “רדיו עידנים”, תחנת רדיו בית ספרית שייחודה יבוא לידי ביטוי בלימוד בשיטה חדשנית המשלבת ידע תיאורטי לצד רכישת מיומנויות מעולם התקשורת. הילדים ילמדו להשתמש בציוד, להפיק ולערוך תכניות רדיו, קריינות, כתיבת כתבות, פודקאסטים ועוד.