במהלך השנים, כפי שאנחנו יודעים, חלו שינויים רבים בתחום הניהול, ומה שפעם היה מוגדר כסטנדרט, היום כבר לא משתמשים בו. השיטות השתנו וכל מי שנכנס לתפקיד מנהל בעסק קיים או מקים עסק משלו, צריך לדעת שישנן דרכים אחרות כיצד לעבוד עם אנשים וכיצד לנהל אותם.
במאמר זה אנחנו נציג מספר טיפים כיצד מנהלים עסק בימינו, כיצד מנהלים עסק בעידן החדש. אך לפני כן, חשוב לא פחות להבין מדוע השתנו השיטות, מדוע מה שהיה נכון ורלוונטי לשנות השבעים-שמונים ואפילו תשעים, כבר לא רלוונטי היום.
חשוב להבהיר, חלק מהשינויים, כפי שנוכל לראות, נוצרו כתוצאה מתהליכים טבעיים של למידה והבנה, אחרים נוצרו כתוצאה מתהליכים סביבתיים אנושיים ואחרים כתוצאה מפיתוחים טכנולוגיים אשר כמו במקרים רבים בעבר, אפשרו את השינויים האלה.
מדוע השתנה סגנון הניהול?
כניסה של גורמים חדשים ורעננים – מעבר מדור מסוים לדור חדש, הביא עמו גם שינויים בכל מה שקשור לתחום הניהול. אנשים חדשים, שיטות חדשות, גישות שונות.
למשל, היום אשת עסקים היא דבר טבעי, שכיח, בעבר זה היה פחות נפוץ. זה היה הרבה יותר טבעי שעולם הניהול שייך לגברים. היום זה כבר לא כך.
טכנולוגיות חדשות – ברגע שניתן לשלב טכנולוגיות חדשות בתהליך העבודה, אז הניהול צריך להתאים את עצמו אליהן. גם בשביל לייצר תנאי עבודה נוחים יותר וגם בשביל לעבוד בצורה נכונה עם אותן טכנולוגיות.
דרישות שוק העבודה – לא מעבר מעולם גברי לעולם מעורב, אשת עסקים או נשים אחרות, אלא באופן כללי, עולם הניהול היה צריך להתחשב יותר בצרכים של העובדים ולהתאים את עצמו אליהם.
התמקצעות – עם הזמן, אנחנו יכולים לראות יותר ויותר מחקרים, יותר ויותר קורסים וכלים אקדמיים, אשר מספקים ידע מקצועי ואיכותי כיצד להיות מנהלים טובים יותר, שיטות חדשות נכנסו וגישות ניהול השתנו.
טיפים לניהול בעידן המודרני
טיפ ראשון – לא חייבים לעבוד מהעסק
בתקופת הקורונה למדנו שלא חייבים לעבוד מהעסק. אפשר להציע לעובדים לעבוד מהבית. זה יקל עליהם ויחסוך להם זמן יקר בפקקים. זו דרך טובה להשתמש בכלים טכנולוגיים מתקדמים לניהול חדיש.
טיפ שני – שילוב קבוצות שונות
כששוכרים עובדים או מקדמים עובדים, לא צריך ללכת למובן מאליו. אפשר למצוא הרבה עובדים ומנהלים גם מקבוצות שבעבר לא היינו חושבים לחפש בהן. נמצא שם לא פעם אנשים ובפרט נשים, מוכשרים ומוכשרות מאוד.
טיפ שלישי – ניהול זה לא צבא
אפשר לייצר קשרים חברתיים, חשוב לעשות ימי כיף וימי גיבוש, דברים שיגרמו לעובדים להרגיש חלק בלתי נפרד מהעסק, לא רק עובדים שלו.
טיפ רביעי – הזמן לא קובע
פעם היה נהוג לחשוב, ככל שעובדים יותר משיגים יותר. היום אפשר לייצר מדדים שיבחנו זאת. לא תמיד עובד שנמצא יותר שעות בעבודה מייצר יותר. צריך לעבוד עם מדדים רלוונטיים.
טיפ חמישי – סדנאות והרצאות
ניתן להשתמש בכלים לא שגרתיים בשביל לנהל וכן בשביל לטפח עובדים. למשל, סדנאות, הרצאות וכלים דומים.