ברכות! הקמתם עסק חדש וכעת לאחר שתליתם את ברכת העסק אתם מחכים ללקוח הראשון שיצלצל או יפתח את דלת החנות.
עסקים רבים מתחילים את דרכם לאט יחסית, משום שלבנות מוניטין וחוג לקוחות קבוע הם תהליכים שעשויים לקחת מספר חודשים. אך, עם זאת, בעידן הנוכחי עם עליית כוחה של רשת האינטרנט העסק יכול לזכות לקפיצת דרך משמעותית באמצעות טכניקות קידום מתקדמות. הכירו את חמשת הדרכים היעילות ביותר לפרסם את העסק החדש ברשת.
הקמת אתר לעסק
על מנת להתחיל את הפרסום הראשוני לעסק כדאי להקים אתר אינטרנט בו יפורטו השירותים השונים שאתם מעניקים ובו תוכלו להוסיף גם את פרטי הקשר שלכם. אתר האינטרנט ישמש ככרטיס ביקור וירטואלי לעסק ויחשוף אתכם בפני לקוחות מכל הארץ והעולם. יתרון נוסף שיש לאתר אינטרנט הוא היכולת להציג את עצמכם גם באמצעות קול ווידיאו וכן ליצור “חלון ראווה” המוצג במספר שפות. אתר אינטרנט הוא הפסיעה הראשונה לכיוון חשיפה ברשת – כיצד יוכלו להגיע לאתר שלכם? באמצעות מנועי חיפוש שונים המציגים את האתר.
קידום במנוע החיפוש של גוגל
חברת גוגל היא בעלת מנוע החיפוש הנצפה ביותר בישראל ובעולם כיום. הנתונים שהחברה מציגה ברחבי העולם יכולים להדהים: נכון לשנה הנוכחית בוצעו בגוגל 40 אלף חיפושים בשניה בממוצע או 3.5 מיליארד חיפושים ביום בממוצע. גם בישראל המנוע זוכה לפופולריות רבה, במיוחד כאשר אנדרואיד (מערכת ההפעלה לנייד ששייכת לגוגל) מבצעת את החיפושים בטלפון הנייד באמצעות אותו האלגוריתם.
עסקים המפורסמים בעמוד הראשון של גוגל זוכים לכמעט כל החשיפות של מחפשי המוצרים והשירותים, כאשר מרבית הגולשים אינם מנווטים לעמוד השני. לדוגמה, אם אתם מפעילים עסק לשיווק מזוזות וזכיתם להופיע בעמוד הראשון בין התוצאה הראשונה לשלישית – סביר להניח שתזכו ליותר מ-50% מהפניות דרך גוגל שמבצעים לקוחות פוטנציאליים. לא בכדי קידום אתרים הפך לאחד מהתחומים הפופולריים על ידי סטודנטים המעוניינים להתמחות בתחומי מחשוב שונים.
הפקת מגנטים לעסק
לאחר שיצרתם אתר והגעתם למקום הראשון בגוגל העסק מתחיל לזכות לפניות ראשוניות. לקוחות מגיעים לחנות או מזמינים את השירות שלכם ומעוניינים להמליץ גם לחברים. בשלב הזה כדאי שיהיה לכם גם כרטיס ביקור מעוצב לתת להם או טוב מזה – מגנט אותו יוכלו לתלות על המקרר. מחירי ההפקה של כרטיסי ביקור מגנטיים אינם גבוהים והם יכולים לשמש על מנת להזכיר ללקוחותיכם כי בפעם הבאה שהם זקוקים למוצר שלכם יש למי לפנות. האם כדאי להסתפק רק במגנטים או שאולי יש דרכים נוספות להשאיר חותם?
מוצרי פרסום מתקדמים
הדרך הבאה לקדם את העסק היא באמצעות הוספה של מוצרי פרסום מתקדמים יותר נוסף על המגנטים וכרטיסי הביקור. תוכלו לעשות זאת באמצעות הזמנה של מוצרי פרסום לעסק כמו עטים הנושאים את לוגו החברה, לוחות שנה (לקראת חודש תשרי הבא עלינו לטובה), מחזיקי מפתחות או פדים לעכבר. מוצרי הפרסום הללו יכולים להיות מתנה לחג ללקוחותיכם ודרך נפלאה להראות כי העסק שלכם רציני ומקצועי ויכול ללוותם בשנים הקרובות. אם אתם נעים הרבה ברכב הטכניקה הבאה תוכל להוסיף עוד לקוחות לעסק.
קידום על גבי הרכב שלכם
הטכניקה האחרונה מתאימה לבעלי עסקים בעלי רכב או ואן. וודאי יצא לכם לראות רכבים רבים הנושאים מדבקות המקדמות את העסק של בעל הרכב. תוכלו להסתפק במדבקות על צדי הרכב או לעטוף את הרכב באמצעות מדבקות מיוחדות המכסות בצורה ייחודית גם את החלון. מדבקות החלון הינן מחוררות ונראות מבחוץ כיחידה אחת, אך מבפנים הן אינן פוגעות ביכולת לראות את המתרחש מחוץ לרכב.
לסיכום, ישנן מגוון דרכים לקדם את העסק החדש הן ברשת האינטרנט והן מחוצה לה. נסו לשלב בין הדרכים ושתהיה הרבה ברכה והצלחה.