לא משנה באיזה תחום העסק שלכם, סביר שביום יום, כחלק מניהולו, אתם נעזרים בלא מעט פתרונות אשר נועדו לשפר ולייעל את תפקודו של העסק שלכם, בין אם זה תפקודכם שלכם, תפקודם של העובדים שלכם (אם יש לכם כאלה) והתנהלותו השוטפת של העסק עצמו. בעידן בו האינטרנט הוא שחקן מרכזי ובולט, אין זה פלא כי מרבית הכלים הללו קשורים דווקא אליו. ישנם כיום מגוון של כלים אינטרנטיים שיכולים לסייע לכם (אם טרם שמעתם עליהם), אשר כדאי לכם לשלב בעבודתם בעסק:
- יומן גוגל – היומן המפורסם של גוגל – Google Calender הוא לא רק לוח שנה, הוא הרבה מעבר לכך. ביומן המיוחס הזה, אשר הושק לראשונה לפני יותר מעשור, תוכלו לרכז את כל התזכורות והפגישות שלכם הקשורות לעסק, וליהנות גם מסנכרון מלא אם אתם עובדים מול ועם כמה מחשבים. תוכלו ליצור אירוע ביומן גוגל (פגישה חשובה או אפילו מסיבה שהוזמנתם אליה) ומבלי לפספס דבר.
- סלאק – כאן מדובר בצ’אט עסקי ייחודי אשר יכול לסייע לכם בהתנהלות היום יומית בעסק. תכנת הצ’אט הזו, שמזכירה מאד את הוואטסאפ, משוכללת יותר ומתאימה את עצמה לסביבה העסקית. אפשר לנהל בה דיונים עסקיים בנושאים שונים ולפתור בעיות שונות, שאותן פוגשים במהלך יום העבודה. היא מחליפה התכתבויות באמצעות מיילים ארוכים ויכולה לשפר פלאים את התנהלותכם כמנהלים ואת התנהלות העובדים. ניתן לנהל באמצעותה שיחות עם מספר משתתפים, לשתף קישורים וקבצים.
- טרלו – באמצעות כלי ניהול המשימות הייחודי הזה, תוכלו לנהל את העסק שלכם באופן מקצועי ויעיל הרבה יותר. קל מאד להשתמש בכלי, הוא ידידותי מאד, פשוט וגם נוח. שלא כמו תוכנות ניהול משימות אחרות, הוא גמיש מאד ומביא את הפרמטרים השונים באופן ויזואלי נעים לעין. הוא כמעין לוח עבודה, שבו עמודות עם כרטיסים, כאשר כל כרטיס משמש כמשימה. ניתן לגרור את הכרטיסים למקומות שונים בלוח ולקשר אותם לאנשים הרלוונטיים.
- גוגל דרייב וגוגל דוקס – באמצעות כלים אינטרנטיים פופולאריים אלה תוכלו לשתף את העובדים שלכם – בין אם הם יושבים אתכם באותו משרד ובין אם הם יושבים במדינה אחרת – במסמכים שונים, עליהם ניתן לעבוד יחדיו. שני שירותים אלו מבוססי ענן, וניתן לגשת אליהם ישירות מהדפדפן. גוגל דוקס מציע לכם אפשרויות שונות של קבצים, וגוגל דרייב מאפשר לשמור אותם ישירות על ענן. כל אחד מהמשתמשים עמם שיתפתם את הקבצים או המסמכים השונים, יוכלו לבצע עליהם שינויים ותיקונים ולשתף אותם בחזרה בתום העבודה.
- אוורנוט – כלי עבודה זה פחות מוכר מן האחרים המוזכרים מעלה ברשימה, אך הוא בהחלט מצדיק התייחסות רבה. ניתן בעזרתו לכתוב על גבי פתקים צהובים תזכורות שונות או מידע חשוב ו – “להדביק” אותם ישירות על מסך המחשב. שלא כמו פתרונות אחרים, המציעים גם הם את הפתקים, כאן אפשר להפוך כל פתק לכמעין מסמך מייל אליו ניתן להוסיף תמונות, קבצים שונים וכמובן גם טקסט.
- חשבונית ירוקה – זהו אחד הכלים האינטרנטיים המבוקשים מאד כיום על ידי בתי עסק בסדרי גודל שונים. באמצעות תוכנות ליצירת חשבונית ירוקה ניתן לנהל את העסק מבחינה פיננסית, ו – “על הדרך” גם לשמור על איכות הסביבה. אין צורך להנפיק פנקס קבלות וחשבוניות, וניתן להפיק אותן ישירות דרך התוכנה. תוכנה זו מאפשר ליצור דו”חות חשובים, המסכמים את פעילותו הפיננסית של העסק, ליצור מסמכים כמו קבלות, חשבוניות, חשבונית עבודה, הצעות מחיר ועוד וגם לבחון בכל עת שרוצים את ההכנסות. החשבונית הירוקה מוכרת על ידי מס הכנסה, ובתנאי שהיא תכיל חתימה אלקטרונית.
חשוב לדעת
ישנם פתרונות אינטרנטיים רבים העומדים לרשותם של בעלי העסקים, הן בארץ והן בעולם. חלקם יעילים במיוחד ויכולים לשפר פלאים את התנהלות העבודה וחלקם פחות. מומלץ מאד לבחון אותם לעומק, להתנסות בהם למשך תקופה מסוימת ולבדוק האם אכן כך הדבר – האם אכן משפרים את העבודה והופכים אותה להרבה יותר יעילה. בעלי עסקים רבים נעזרים בפתרונות אלה ביום יום ואף משתפים אותם גם עם העובדים. פתרונות אלה מתבססים על פיתוחים חדשניים ויעילים מאד, שנועדו לספק מענה ממוקד ומדויק מאד לעסקים בכל תחום כמעט.