מהי הדרך היעילה ביותר לשפר את מדד הנראות של אתר עסקי ברשת האינטרנט?
קידום אתרים, אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש, Search Engine Optimization- הוא תהליך מורכב ומקצועי שבו יש מגוון רחב של אסטרטגיות ושיטות פעולה כדי להשיג את המטרה הנכספת: להגיע לקהל לקוחות רלוונטי רחב ככל האפשר, וכמובן כדי להגדיל באופן ניכר את הרווח השיווקי. באמצעות קידום אתרים ניתן לאפשר לאתר עסקי להיראות מתאים ויעיל יותר בעיני מנועי חיפוש ולהביא אותו לקדמת רשימת תוצאות החיפוש. הרעיון המרכזי שעומד בלב הצורך לבצע הליך של קידום אתרים הוא להגיע הישר לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. למה דווקא לשם? כי על פי כל המחקרים שהתבצעו ברחבי העולם בנוגע להעדפותיהם של משתמשי אינטרנט ממוצעים, המסקנה הייתה אחת וחד משמעית: רוב הגולשים כלל אינם טורחים לחפש את מבוקשם בין רשימת התוצאות בעמוד השני ומטה. במילים אחרות: או שאתה קיים בעמוד הראשון או שאתה לא קיים בכלל. כדי להגיע לעמוד הראשון- למדד של נראות ופופולריות על מנת לאפשר למיליוני המשתמשים למצוא אותך בנקל ברשת, הרי שיש צורך לבצע תהליך של קידום אתרים – Search Engine Optimization.
אין ספק, כי הפוטנציאל הפרסומי הטמון ברשת האינטרנט כבר ידוע ומוכר לכולם. התחרות בין האתרים המתחרים על פלח שוק זהה ומציעים מוצרים או/ו שירותים דומים ומקבילים היא קשה במיוחד. לשם כך נדרש תהליך הקידום של האתר שמאפשר לו להתאים הן לדרישות הסריקה של מנועי החיפוש והן להרגלי החיפוש והצריכה של מיליוני המשתמשים. לכול ברור, כי יש קשר הדוק בין מילות החיפוש שהוקלדו על ידי המשתמש בשורת החיפוש לבין המודעות הרלוונטיות ביותר שיוצגו בראש רשימת התוצאות. מנועי החיפוש שסורקים את כל המשאבים והאתרים מעניקים דירוג לכל אתר רלוונטי על פי איכות התוכן שלו, בזכות שילוב מדויק ואטרקטיבי של מילות מפתח וביטויים רלוונטיים, בעקבות הימנעות מתקלות טכניות שעלולות להביא למניחה של ממש בחוויית הגלישה של המשתמש.
על ידי קידום אתרים ניתן לפתור את הבעיות הללו ולהביא את מנועי החיפוש לסדר את האתרים הרלוונטיים כשהאתר המקודם מקבל את הדירוג הגבוה ביותר ומועמד אחר כבוד באחד המיקומים הפופולריים ביותר בין רשימת התוצאות.