כיום ניתן למצוא אינספור אתרי אינטרנט בכל נושא שהוא. רשת האינטרנט גדושה במידע מקיף וזמין בכל זמן, כך שקהל הגולשים מורכב מקהלים שונים ומגוונים כמו צעירים, מבוגרים, נשואים, רווקים וגם דתיים. בחברה הדתית נהוג כי כל אותם אנשים שמחזיקים ברשותם טלפון, לא יהיו בעלי אותם טלפונים חכמים המאפשרים גלישה ברשת. כך גם לגבי מחשבים ואף טלוויזיות המוחזקות בבתים הפרטיים.
דבר זה משקף בעיקר קהילות מסוימות בקרב הציבור הדתי, לרוב זוהי הקהילה החרדית האדוקה יותר. מכיוון שרשת האינטרנט היא משאב נחוץ במיוחד עבור אנשים רבים, בייחוד אם מדובר על עבודה או פיתוח עסקים – גם דתיים מכירים בצורך והיתרונות של רשת האינטרנט, ולכן עושים בו שימוש במהלך חיי היומיום.
קיימים אתרים ייעודיים לקהל הציבור הדתי, בדוגמת אתרי חדשות, אתרי תרבות ופנאי, מגזינים כלכליים ועוד. אותם אתרים מונגשים במיוחד עבור הקהילה הדתית, כך שגלישה וצפייה בהם אינה מזיקה או עלולה להכשיל אותם. מכיוון שאלו אתרים המיועדים לציבור הדתי, בימי השבת וחגים בהם קיים איסור למלאכת חול, ישנם אתרים שמיועדים לציבור הדתי המושבתים לגלישה באופן כולל.
כמובן, שתהליך שיווק אתרים באורגני מבוצע גם על אתרים שומרי שבת – ויש דרכים להתמודד עם זה בלי לחלל שבת ועדיין לחיות בשלום עם גוגל.
מדוע לא כדאי להשבית אתר בכל שבוע
כאשר אתר לא נגיש עבור הגולשים, זה יכול לפגוע בו מבחינת התנהגות הגולשים וגם מבחינת הדירוג של גוגל. מספיקה פעם אחת של חוויית גלישה לא טובה עבור גולש, כדי שהוא יחליט לא להתקרב לאתר הזה שוב פעם. אם אתר המיועד לציבור הדתי מחליט להשבית את האתר בימי השבת, הוא מציב את עצמו בסכנת “החרמה” מצד הגולשים השונים.
נכון לומר כי גם כך הציבור הדתי אינו נכנס אל האתרים האלו מכיוון שהם שומרים שבת, אך עבור גולשים שומרי שבת הנמצאים במקומות שונים ברחבי העולם – זמני כניסת השבת משתנים אצלם בהתאם למיקום הגיאוגרפי, כך שההשבתה הזו עלולה לפגוע בהם.
גם עבור מנוע החיפוש של גוגל השבתה של אתר לא מתקבלת בצורה טובה. מכיוון שגוגל לא יכול להתאים את עצמו עבור כל אותם מנהגים של דתות שונות, הוא אינו יכול “להתגמש” עבור אותם אתרים דתיים ולהבין את ההשבתה של האתר בימי השבת.
כאשר גוגל נתקל ללא הרף באתרים מושבתים, מסיבה כזו או אחרת, הוא “מעניש” אותם בכך שהם אינם יהיו זמינים ורלוונטיים עבור קהל הגולשים – וכך הוא יכול לדרג אותם במיקומים נמוכים במיוחד, עד כדי חוסר חשיפה ברחבי הרשת.
כיצד מפסיקים את פעילות האתר ביום שבת
עבור אותם אתרים שמעוניינים להפסיק את פעילות האתר בימי השבת או חגים, קיימים כמה פתרונות אפקטיביים לשם כך – במקום לבצע השבתה כללית של האתר.
פתרון אחד הוא פשוט לבצע השבתה חלקית בלבד של האתר, כך שניתן להגדיר שרק כמה עמודים מסוימים של האתר יהיו מושבתים ולא כל האתר עצמו. בדרך זו ניתן לבצע הסתרה חלקית של מגוון שטחי פרסום הקיימים באתר, כך שלא יוצגו כלל בזמנים שהוגדרו בקוד של האתר. בדרך הזו גוגל ימשיך לסרוק את האתר באופן שגרתי ולא יפגע בדירוג שלו במנוע החיפוש.
דרך נוספת להפסקת הפעילות של האתר היא באמצעות הטמעת קוד השבתה ייעודי. קוד זה מוטמע בקוד של האתר בחלק העליון שלו, כך שהמידע שהגולש וגם גוגל מקבלים הוא שהאתר לא זמין כרגע להצגה באופן זמני בלבד. קיימת אפשרות להוסיף גם דד ליין של חזרת האתר לפעילות שגרתית, דבר שמעלה את ערך האתר עיני גוגל והגולש כאחד.