לוגו החברה הוא הסמל המסחרי שלה, הוא מה שמייחד אותה מחברות אחרות והוא גם עומד בחזית המותג שלכם. לוגו טוב הוא לוגו שהקהל רואה אותו ויודע בדיוק באיזו חברה מדובר, במה היא עוסקת, מה החזון שלה ועוד. לוגו יכולה להיות כיתוב שם העסק, אייקון, דמות או יצירה כלשהי המסמלת את העסק וכו’. ללוגו טוב יש משמעויות נסתרות הרבה מעבר ליופי ועיצוב המתאים לרוח התקופה אלא שהוא מעביר מסר, הוא מעביר את הסיפור או החזון של החברה. אחת לכמה שנים ייתכן ותזדקקו לעדכון של הלוגו. מתי בפועל תצטרכו לעשות את זה? בואו ונבחן כמה מקרים אפשריים.
כאשר תרצו לבצע מיתוג מחדש של העסק:
אם אתם רוצים לשדרג את העסק שלכם על ידי חיזוק המותג שלכם ויצירתו מחדש או ביצוע שינויים במיתוג שלכם, סביר להניח שאחד מהדברים שישתנו יהיה הלוגו שלכם. הלוגו מספר את סיפור החברה, את ערכי החזון שלה, המסר שלה. אז אם אלה משתנים לטובת שינוי המיתוג של החברה – סביר להניח שגם הלוגו ישתנה, הצבעים שלו ישתנו ואולי גם הסלוגן של החברה ישתנה. לדוגמה חברה הרוצה למתג את עצמה לתחום ספציפי יותר בנישה שבה היא עוסקת או חברה המחליטה להדגיש את היותה חברה ירוקה הפועלת עם אנרגיה ירוקה וכך הלאה.
כאשר הלוגו כבר ישן ולא מתאים לרוח התקופה:
אחת לכמה שנים ייתכן ותרצו לעשות שינוי בלוגו של החברה מהסיבה הפשוטה: שהוא כבר לא מתאים לרוח התקופה. בכל כמה שנים יש טרנדים חדשים בעיצוב הגרפי ובעולם העיצוב בכלל בכל תחום. אנשים זקוקים לגיוון וחידוש ועל כן קמים סטנדרטיים חדשים ולפיהם תרצו לעצב את הלוגו החדש שלכם. ייתכן והכלים הטכנולוגיים החדשים מאפשרים עיצוב לוגו מודרני ואיכותי יותר וייתכן ותרצו פשוט להסיר פרטים מהלוגו למשל וללכת על מינימליזם המאפיין כיום את מרבית המותגים המובילים בעולם.
כאשר משהו השתנה בעסק שלכם:
לבסוף, כאשר משהו משתנה בעסק שלכם: הפכתם למשל לחברה בינלאומית, החלטתם לשנות את קהל היעד אליו אתם פונים, שיניתם את ערכי החזון, החלפתם קו מוצרים וכו’. כל אלה עשויים להשפיע גם על שינוי לוגו החברה.