הפרמטרים שנבדקו ע”י משרד החינוך כללו הישגים חברתיים, זכאות לבגרות, קליטת ילדי חינוך מיוחד, טוהר הבחינות, שיעורי גיוס וקידום תלמידים באופן פרטני על פי יכולותיהם. הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר. סך התקצוב לכל בתי הספר נאמד ב-50 מיליון שקלים. אגב, עיון ברשימת הזוכים הארצית מעיד שלאו דווקא בתיכונים העשירים יש יותר ערכים. ברשימה שפורסמה ניתן לראות מגוון ערים; דרום וצפון, מרכז ופריפריה וכן ערים ערביות ויהודיות כאחד. זאת ככל הנראה מכיוון שברשימה לא נכללים כלל הישגים לימודיים, אלא רק פרמטרים הקשורים לדרך ארץ של בית הספר וייחסו כלפי התלמידים.
מתוך רשימה של 227 בתי ספר שנבחרו מבין כ-700 תיכונים שנבדקו,תיכון ברנקו וייס נכלל בדירוג הראשון ברשימה של בתי הספר הערכיי, משרד החינוך חילק את הזוכים לארבע מדרגות, כאשר 79 בתי ספר דורגו בדירוג הראשון, קיבלו את המענק הכספי הגבוה ביותר, תיכון עירוני א’ ואולפנת בני עקיבא אורות מודיעין דורגו בדירוג השני וישיבת בני עקיבא לפיד תורת נחום דורגה בדירוג השלישי. עוד נמסר כי עירוני א’, אולפנת אורות מודיעין וישיבת לפיד היו ברשימה גם בשנה שעברה, שזהו הישג משמעותי נוסף בפני עצמו. יש לציין כי בקרב 14 בתי ספר על יסודיים הפועלים בעיר יש ארבעה בתי ספר צומחים ובית ספר לחינוך מיוחד, שאינם נכללים בקריטריונים לקבלת המענק.המענקים שמחלק משרד החינוךלצוות החינוכי שבבתי הספר מתחלקים בצורה מסודרת: על פי הדירוג יקבלו המורים סכומים חד פעמיים שיתווספו למשכורת הרגילה. הסכומים שיחולקו עומדים על בין 8,000 (לדירוג הראשון) ל-3,000 שקלים (לדירוג הרביעי) לכל מורה ומורה, כל אחד על פי דירוג בית הספר ברשימה.
ראש העיר, חיים ביבס: “העובדה כי מידי שנה בתי הספר מהעיר, הנמצאים בצמרת דרך קבע, מצליחים לשפר את הישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים מעוררת גאווה. התגמול הדיפרנציאלי נעשה על פי שינוי בערכים ביחס לשנה קודמת, עובדה שעושה את הישגים אלו של בתי הספר למרשימים יותר. כל הכבוד למורים ולמנהלים שלנו שעושים את הטוב ביותר עבור התלמידים שלנו וללא ספק הם ראויים לקבל את הגמול על כך.”
סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: “מערכת החינוך העירונית זכתה בהרבה מאוד פרסים בשנים האחרונות. אני רואה את החשיבות לא בפרס עצמו, כי אם בהכרה שיש בכך לעבודה הקשה והמאומצת הנעשית על ידי המנהלים, הצוותים החינוכיים והמערכת כולה. חשיבות עוד יותר גדולה יש בהצטיינות לא רק בתחום הלימודי, אלא בתחום הערכי-חברתי. אני מברך את בתי הספר שזכו, ומאחל לכולנו שנמשיך לעבוד קשה ולהצטיין בכל התחומים, על מנת לספק לילדינו את החינוך הטוב ביותר.”