היום יותר ויותר בעלי עסקים מהמגזר הדתי והחרדי מגלים כי הם זקוקים לאתר אינטרנט כדי לפרסם את שירותיהם. עבור אחדים מהם, מדובר בעולם מאיים הכולל תכנים בלתי הולמים. עם זאת, גם הגולשים הדתיים והחרדיים מחפשים את בעלי העסקים באתרי האינטרנט, כך שכדי להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, יש צורך להקים אתר כשר למהדרין.
מה מאפיין אתר אינטרנט כשר?
אתרי אינטרנט כשרים אינם נבדלים הרבה ממבנה אתר אינטרנט רגיל. גם הם בנויים על פלטפורמה לבניית אתרים וכוללים ערכת עיצוב ותבניות המשתלבות באתר. ועדיין, ישנם כמה מאפיינים הייחודיים לאתרים אלה. ואותם כדאי להכיר מקרוב:
- טקסטים צנועים וראויים – אתרים כשרים כוללים טקסטים הכתובים בשפה עשירה ומליצית, ללא מילים פוגעניות או מילות גנאי. כך שכל גולש שומר מסורת יכול לקרוא את התכנים בבטחה.
- אמצעים ויזואליים מכובדים – והכוונה היא בעיקר לתמונות וסרטונים צנועים ומכבדים שאינם כוללים תכנים בלתי ראויים. התכנים הוויזואליים עוברים לא פעם פיקוח מדוקדק.
- אתרים שומרי שבת – אתרי אינטרנט כשרים הם בדרך כלל אתרים שאינם עובדים בשבת. היום ניתן בהחלט להשבית באופן זמני אתרים אלה באמצעות שתי טכניקות עיקריות.
אתרים שומרי שבת – אז איך עושים זאת?
הקמת אתר אינטרנט כשר כוללת, בין השאר, את הכנתו לקראת השבתתו בשבת. נכון להיום, קיימות שתי דרכים עיקריות לעשות זאת. הדרך הראשונה היא להפנות את האתר שומר השבת לאתר חיצוני. ניתן לעשות זאת בקלות רבה יחסית מבחינה טכנית, אך לשיטה הזו יש בעיה משמעותית: היא מורידה את הדירוג של האתר. זאת משום שהזחלנים של גוגל מזהים את האתר ככזה שיש לו בעיה, שכן הגולש מנסה להיכנס אליו, אך מגיע לאתר אחר.
דרך נוספת להשבית את האתר בשבת היא באמצעות יצירת סטאטוס 503, כלומר – להודיע לגוגל שהאתר נמצא בבנייה. כך, גוגל לא תבדוק את האתר וניתן יהיה להחזירו לפעילות תקינה עם צאת השבת. בניגוד לשיטה הקודמת, שיטה זו אינה פוגעת בדירוג של האתר.
מה עוד צריך כדי להקים אתר לתפארת?
כמובן, אם אתם בעלי עסקים העובדים מהבוקר ועד הליל, אין לכם פנאי להקים את האתר שלכם או להתחיל תהליך של הקמת אתר שיווקי. על כן, אתם זקוקים לעזרתם של אנשי מקצוע איכותיים אשר יספקו לכם את השירות הדרוש. בזכות צוות של בוני אתרים ניתן יהיה לדאוג לאתר מכל ההיבטים. לדוגמה, אחד הדברים החשובים שיעודדו את הגולש שלכם להיכנס לאתר הוא העיצוב הכללי שלו. חשוב להתאים את צבעי האתר ללוגו ולתכנים של העיצוב.
דוגמה נוספת היא הצורך להתאים את אתר האינטרנט למסכים הקטנים של הטלפונים הסלולריים. כלומר, לגרום לאתר להיות רספונסיבי לנייד. מכיוון שבימינו כולנו משתמשים במכשירים הקטנים, בעלי העסקים יכולים להרוויח רבות על ידי התאמת האתרים למכשירים. כמו כן, חשוב להוסיף משפטי הנעה לפעולה כדי שהגולשים יבצעו פעולות באתר – ירכשו מוצרים או ישאירו פרטים ליצירת קשר.