כתיבה שיווקית היא אחד התהליכים הכי חשובים שאתם יכולים לעשות כדי לתת לעסק שלכם את הדחיפה שהוא צריך. אבל כדי לכתוב טקסט שיווקי טוב, אתם צריכים כמה כלים פרקטיים, שיוכלו ליישם בקלות. אז איך עושים את זה?
השתמשו בשפה פשוטה וקלילה
רוב הגולשים מעדיפים שתדברו איתם בגובה העיניים, בשפה מובנת, בלי לקרוא כל משפט חמש פעמים כדי להבין את המשמעות שלו. אבל כל מקדם אתרים שמבין עניין גם יכול להגיד לכם להיזהר שלא להגזים עם העממיות – הקפדה על תחביר, פיסוק ושימוש נכון במילים היא חשובה לא פחות.
נסו לראות את המאמר שלכם מהעיניים של הגולש
מאמר טוב צריך לתת לגולש ערך מוסף ולא רק להיות המקום שבו אתם מכניסים את כל ביטויי החיפוש של העסק. לכן, לפני שמתחילים לכתוב, חשוב להבין מה הגולשים מחפשים, איזו בעיה בחיים שלו אתם יכולים לפתור לו עם השירותים והמוצרים שלכם.
חשוב גם להציג את הנושא מנקודת המבט של הגולש ולא של בעל העסק, כדי שתצליחו ליצור הזדהות ולעורר רגשות.
הכניסו תוכן רלוונטי לחיים של הגולשים
שימוש בדוגמאות מהחיים, התמקדות בנושא ספציפי בלי להתפזר יותר מדי, הם שני כללים חיוניים לצורך כתיבת תוכן שהגולש יכול להתחבר אליו בקלות, להוציא ממנו את הערך המוסף שאתם מנסים לתת, להמחיש את הכוונה שלכם ולחזק תחושת הזדהות.
חלוקה לפסקאות ומשפטים קצרים
משפטים ארוכים מקשים על הקריאה. הם מעייפים את העין והמוח ולכן לא מתאימים לכתיבה שיווקית. משפטים קצרים ככל הניתן וחלוקה טובה לפסקאות יאפשרו לגולש להתמקד במה שמעניין אותו באמת ולהפנים את המסר המרכזי שאתם רוצים להעביר.
אם אתם רוצים לשמור על פוקוס ולהקל על עצמכם כתיבה של טקסט ארוך, חלוקה לפסקאות קצרות עם תתי נושאים שבחרתם מראש, תסייע לכם לעמוד במשימה בקלות רבה יותר.
תקציר בתחילת מאמר
כל מאמר צריך להיפתח בפסקה קצרה (עד 6 שורות) שנותנת טיזינג קטן להמשך הקריאה. פסקת המבוא הזו צריכה למשוך את הקורא להמשיך לקרוא את המאמר, כי היא מבהירה בדיוק על מה המאמר מדבר ולמה כדאי לקרוא אותו.
קראו הרבה
למדו מהכותבים הטובים בתחום על ידי קריאה של מאמרים שיווקיים שעושים לכם את זה.
סיימו את המאמר עם קריאה לפעולה
מטרתו של מאמר שיווקי היא להניע את הגולשים: להשאיר לכם פרטי התקשרות, לקנות את המוצר שלכם אונליין, להתקשר אליכם, להזמין שירות וכן הלאה. כדי שזה יהיה ברור, השאירו בסוף המאמר משפט, שיגרום לגולשים להבין, מה אתם רוצים שהם יעשו. אולי לכם זה מובן מאליו, אבל להם זה לא.
לסיכום, כתיבה שיווקית טובה היא בין המאפיינים החשובים ביותר של תהליכי קידום שונים. אם אתם רוצים להתמקצע בתחום – השקיעו בלמידה ואם זה לא מה שאתם רוצים לעשות עם עצמכם – פנו לכותב תוכן איכותי, שיעשה את זה בשבילכם בשמחה!