מערכת הפרסום של פייסבוק היא מערכת יעילה מאוד אך יחד עם זאת היא עלולה לפעמים להיות מבלבלת. יש הרבה אלמנטים שעליהם צריך לשים דגש – סוג הקמפיין, תקציבים, קהלים קריאייטיבים למודעות, אופטימיזציות ועוד. לכן, משווקים ועסקים המשתמשים במערכת לפעמים עושים טעויות קריטיות שגורמות לקמפיין שלהם להיות לא יעיל ולא רווחי. במאמר נעבור על טעויות נפוצות בפרסום ממומן בפייסבוק.
בחירה במטרת קמפיין שגויה
גם אם אתם מפרסמים מנוסים בפייסבוק, בחירת מטרת הקמפיין הנכונה יכולה להיות מסובכת. אפשרויות רבות נראות דומות אחת לשנייה ולחלקן יש אפילו הגדרות אופטימיזציה זהות. אבל, בחירה ביעד שגוי לקמפיין עלול להרוס לחלוטין את תוצאות הקמפיין שלכם. האלגוריתם של פייסבוק מציג את המודעות שלכם לאנשים שסביר להניח שישלימו את המטרה שבה בחרתם – אם תבחרו תנועה לאתר ואתם בעצם רוצים מכירות, ככל הנראה שלא תקבלו את התוצאות שאתם רוצים.
בחירה באפשרות תקציב שגויה
במקרים רבים, הפעלה של CBO (ייעול אוטומטי של התקציב לקמפיין), יכול לפשט את הקמפיינים שלכם ולשפר את התוצאות. עם CBO, אתם לא צריכים לקבוע תקציב לכל קבוצת מודעות. במקום זאת, אתם מקצים תקציב ברמת הקמפיין ומאפשרים לפייסבוק לפזר אותו בין קבוצות המודעות שלכם. אם אתם לא בטוחים כמה להוציא על כל אדסט זה פתרון אידיאלי עבורכם. אבל, אם הקמפיין שלכם מורכב יותר וכולל הרבה אדסטים וקהלים בגדלים שונים, CBO לא בהכרח יהיה הבחירה הטובה ביותר ושימוש בשיטה הזאת יכולה לגרום לקהלים מסוימים שלכם לראות פחות את המודעות ביחס לקהלים אחרים.
להזניח קהל חם
כאשר אתם בונים קמפיינים, כדאי להשתמש במשפך מכירה עם 3 שלבים כקו מנחה באסטרטגיה השיווקית שלכם. במילים אחרות, קמפיינים עשויים להיות מכוונים לקהלים שנמצאים בראש המשפך (בדרך כלל מדובר בקהל קר – שלא מכיר את המותג ולא ביצע איתו אינטראקציה בעבר). אבל, אם אתם משתמשים בקהלים האלו עבור כל הקמפיינים שלכם, אתם מזניחים את הקהל החם (קהל שמכיר את המותג או שכבר ביצע איתו אינטראקציה בעבר). זה אומר שאתם מפסידים הזדמנויות קריטיות להפוך גולשים ללקוחות, במיוחד כאשר מדובר בגולשים שנמצאים בתחתית המשפך. כדי להציג מודעות לקהל חם, בנו קהלים של רימרקטינג – במערכת הפרסום של פייסבוק יש מספר אפשרויות של רימרקטינג שאפשר ליצור.
לסיכום
המאמר הוכן על ידי מערכת איזיקלאוד שמנגישה אחסון AWS לקהל ישראלי, כדי שמשווקים ובעלי עסקים יבינו מדוע הקמפיינים בפייסבוק לא מצליחים להם ומה ניתן לעשות כדי לשפר אותם. חשוב לשים לב לבחירה נכונה של מטרת הקמפיין, שימוש נכון באפשרויות הקתיב שיש במערכת של פייסבוק ובחירה נכונה של קהל עם דגש על קהל רימרקטיגנ.