עומדים לבצע מהלך שיווקי בדיגיטל? מתלבטים בנוגע להיקף התקציב הנדרש לכם? בשורות הבאות תוכלו למצוא מידע ענייני בנוגע לתכנון תקציב למטרות שיווק בדיגיטל.
בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות מסחריות ובעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים, מפנים תקציבי עתק למטרות פרסום ושיווק בדיגיטל. תקציבים אלו גדלים משנה לשנה והם מהווים נתח משמעותי מאופן חלוקת התקציב ב-“עוגת הפרסום” הכוללת בתוכה את כל אפיקי המדיה המסורתיים (עיתונות, רדיו ופרינט) לצד כוחה העולה של רשת האינטרנט כאמצעי הפרסום הבולט והמרכזי ביותר בשוק הפרסום והשיווק המודרני.
תכנון נכון של מסגרת התקציב למטרות שיווק בדיגיטל, הינו הליך מקצועי אותו מומלץ (ואף רצוי) ליישם באמצעות יועצי פרסום מנוסים המתמחים בכל הנוגע לשיווק, פרסום וקידום ברשת האינטרנט. יחד עם זאת, ישנם מספר קווים מנחים לתכנון תקציב המופנה ברובו למטרות שיווק בדיגיטלי. בשורות הבאות תוכלו למצוא מספר עקרונות אשר יסייעו לכם, כאשר יישום מלא של ההמלצות המופיעות לפניכם, יאפשר גם לכם לתכנן את מסגרת התקציב העומדת לרשותכם בצורה המושכלת והנכונה ביותר למטרות פרסום ושיווק בדיגיטל.
קווים מנחים לתכנון התקציב למטרות שיווק בדיגיטל
- הגדירו את סוג הפעילות המקוונת שלכם במסגרת שיווק בדיגיטל- רשת האינטרנט במסגרתה פועל עולם השיווק הדיגיטלי, מאפשרת לכם ליהנות ממגוון רחב של פלטפורמות שונות המיועדות לצרכי פרסום, שיווק וקידום אתרים, כאשר לכל פלטפורמה תעריפי עלות שונים הנקבעים אף הם בהתאם לאופן השימוש שלכם בפלטפורמה הנבחרת על ידיכם. הגדירו מראש את סוג הפעילות השיווקית המתוכננת על ידיכם ובדקו את כל החלופות העומדות לרשותכם במסגרת אותה פלטפורמה. הפלטפורמות השיווקיות הנפוצות ביותר לשיווק בדיגיטל כוללות: קידום אתרים במנועי החיפוש, פרסום ושיווק באמצעות הרשתות החברתיות, מערכות הפצה אלקטרוניות, הטמעת תוכן שיווקי באתרי האינטרנט השונים ועוד.
- הגדירו את סוג הפעילות השיווקית המתוכננת ואת קהלי המטרה אליהם תרצו להגיע לאורך תקופת הפעילות- השיווק הדיגיטלי ברשת האינטרנט מתאפיין יותר מכל דבר אחר ביכולות הפילוח העומדות לרשותכם בכל הנוגע לפילוח והגדרת קהלי מטרה הרצויים לכם. יתרון שיווקי זה מאפשר לכם למקד את פעולות השיווק שלכם ברשת לקהל המטרה הרלוונטי לכם ולבחון את התקציב הנדרש לכם לצורך כיסוי מלא ומקיף של החשיפה לקהלי המטרה הרלוונטיים לכם.
- תחמו את משך הפעילות בהתאם ליעדים שיווקיים ברי השגה- על מנת שלא ללכת לאיבוד במרחב הווירטואלי המכונה: שיווק דיגיטלי, אנו ממליצים לכם לתחם את תקופת הפעילות השיווקית שלכם על פי יעדים שיווקים אותם תגדירו מראש. חשוב שיעדים אלו יהיו ברי השגה ויותאמו למסגרת התקציב אותה אתם עומדים להפנות לטובת העניין. תיחום משך הפעילות והגדרת יעדי המטרה, יאפשרו גם לכם לבחון את התוצאות הסופיות בהתאם למדדי עלות מול תועלת. כמו כן, חשוב להבין שרשת האינטרנט, מאפשרת לכם לפעול באופן דינמי ומיידי להטמעת שינויים כאלו ואחרים במהלכים השיווקים שלכם וזאת בהתאם לנתוני גלישה שונים אליהם תוכלו להיחשף באמצעות מערכות מתקדמות לניתוח תנועת גולשים ויחסי המרה בין מספר המבקרים באתר הבית שלכם לאורך תקופת הפעילות לבין מספר הפעולות המקדמות מכירה או יצירת קשר עימכם על ידי אותם גולשים.