עולם המכירות הוא עולם תחרותי עם הרבה אתגרים לאורך הדרך. נטרול התנגדויות של לקוחות, מעקב אחר לידים, ניהול מו”מ ארוך בדרך לסגירת עסקה.
אנשי מכירות לא תמיד מצליחים לייצר תקשורת אפקטיבית עם הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים בדרך מסודרת ועשויים גם לאבד את המוטיבציה ללא יעדי מכירות מוגדרים מראש או ניהול נכון של תהליך המכירה. כאן נכנסות לתמונה מערכות לניהול מכירות, שילוב מנצח בין חשיבה אסטרטגית לטכנולוגיה מתקדמת.
מהם היתרונות הבולטים של מערכות הללו וכיצד לבחור מערכת מנצחת?
ניהול יעיל של דטה בייס
מערכת ניהול מכירות מבוססת על CRM. כלומר, כל המידע שנאסף אחר לקוחות בתיקי הלקוחות נשמר במקום אחד ואת הנתונים הקריטיים האלה להצלחת העסק ניתן לאפיין ולטייב בדרך נכונה, בין אנשי המכירות הנכונים (למשל, לפי אזור גיאוגרפי או תחום התמחות) ולבצע מעקב מדויק.
למשל, להציע מוצר רלבנטי לאנשים הנכונים, בזמן הנכון ובהתאמה אישית וכן לעקוב אחר סטטוס הפעילות של כל אחד מהלידים או הלקוחות.
טיפ: בחרו מערכת שמאשרת לכם לייבא נתונים ולייצא נתונים בקלות על מנת שתוכלו לשתף את המידע עם הצוות במהלך ישיבות. בדקו אם המערכת מתממשקת עם מערכות נוספות לשאיבת נתונים, למשל, לידים שמגיעים מאתרי אינטרנט, מדיה חברתית, תיבת המייל וכדומה. ברגע שכל הנתונים תחת מקום אחד הניתוח יעיל ואמין יותר.
הגעת ליעד המבוקש
זקוקים לתמריצים לאנשי המכירות ולא עומדים בקצב? מערכת ניהול מכירות מבוססת על אוטומציה שמאפשרת להגדיר מראש יעדים עתידיים ולשלוח התראה ברגע האמת כאשר היעד הושג. כך מנהל אזור או מנהל מכירות יודע בדיוק מתי הסוכנים הגיעו ליעדים חודשיים, רבעוניים, שנתיים וכדומה. במערכת ניהול מכירות כמו פייפדרייב, ניתן לתזמן מראש מטלות ופעילות המסתנכרנים עם היומן, כולל מעקב אחר סטטוס של כל פעילות ותזכורות שנשלחות למייל כך שאף סוכן או מנהל לא יישכח לקוח שמחכה לטיפול או סוכן שכבש את היעד.
טיפ: בחרו מערכת שמציגה לכם מעין תרשים זרימה של שלבי החיים של עסקה מרגע יצירת הקשר עם הלקוח הפוטנציאלי או השגת הליד דרך הפגישות לכל אורך הדרך ועד סגירת העסקה, חידושי עסקאות ועוד נתונים לצורך מעקב וניתוח.
דו”חות או לא להיות
תמונת מצב עדכנית יכולה לסייע בהרחבת הפרספקטיבה על מערך המכירות. ברגע שיש מערכת ידידותית המאפשרת גישה ישירה נוחה לנתונים בכל זמן ומכל מקום, אפשר לבחון את תהליך המכירה לעומק, כולל מחזור מכירות ועד פרטים קטנים שעושים הבדל גדול כמו זמן ממוצע לביצוע עסקה, נתוני מכירות על שירותים ספציפיים והתאמה אישית של כל מוצר לכל לקוח על מנת להעלות את הסיכויים לביצוע מכירה.
טיפ: בחרו מערכת שתאפשר להפיק דו”חות כל עת שתרצו, מפורטים ככל שניתן עם כל המידע השימושי. ידע זה כוח וברגע שיש לכם את הידע על לידים, תהליכי מכירה והשלבים לסגירת עסקה – תוכלו לנהל מכירות בדרך מוצלחת במיוחד.