בית הספר, בהובלת המנהל מנחם פישר, רואה חשיבות רבה בתהליכי הכתיבה, דבר שניכר לאור העובדה כי בכל אחת משנות התחרות, שמתקיימת מזה שש שנים, זכה תלמיד מ”נתיב זבולון”. התלמידה רות וייצמן מכתה ה’2 השתתפה במסלול הכתיבה “גלגולו של חפץ”, מסלול העוסק בשימור העבר. הרכזת והמדריכה הבית ספרית, נאוה מרמרוש, העניקה לרות הנחייה צמודה לאורך כל התהליך עד שליחת הסיפור לתחרות, סיפור שהוביל את רות לזכייה.
דרך הסיפור שכתבה רות, “מעגל פתוח”, היא למדה על פסיפס הסיפור האישי, המשפחתי והקהילתי שלה. סיפורה עוסק באטלס אנטומיית גוף האדם, שראה אור לפני יותר ממאה שנה. האטלס היה שייך לסבא רבא של רות, אשר נולד ברוסיה והיה רופא. לכל מקום שהלך, היה הספר איתו. כשבנו, סבה של רות, למד רפואה, עבר האטלס אליו. גם אמה של רות למדה רפואה ברוסיה ואטלס אנטומיית גוף האדם עבר אליה. כאשר עלו הוריה של רות מרוסיה לארץ ישראל, נאסר עליהם להביא איתם חפצים כמו האטלס.
כשנתיים לאחר שעלו ארצה, דודה של רות החליט גם הוא לעלות ורצה להביא איתו את האטלס וגולגולת שאביו למד בעזרתה את האנטומיה של הראש. הדוד החביא במזוודתו את האטלס, ואת הגולגולת שם מעל לכל החפצים. בשדה התעופה במוסקבה בדק עובד מכס את המזוודה, ניבהל ונירתע מהגולגולת ונתן לדוד להתקדם הלאה מהר. כך הצליח אטלס אנטומיית גוף האדם להגיע לארץ, ומאז הוא נשמר בביתה של רות, אצל אמה, שתשמח להעביר אותו הלאה לאחת מבנותיה, אם ילמדו רפואה וימשיכו את המסורת המשפחתית.
בנתיב זבולון ציינו השבוע בגאווה כי אין זו הפעם הראשונה שרות זוכה בתחרות כתיבת סיפורים והזכירו שרק לאחרונה זכתה רות בתחרות של מחוז ירושלים “מרוץ הצבי”.