שי”ל הוא שירות התנדבותי של האגף לשירותים חברתיים המספק לתושבי העיר ייעוץ ומענה בתחומים נרחבים ועוזר בפתרון בעיות ללא תשלום ובסודיות מוחלטת. בין השאר ניתן בשי”ל סיוע בתחומים רבים ובהם ביטוח, ניהול נכון של כלכלת המשפחה, מס הכנסה, מע”מ, חישובי שכר, החזרי מס, ייעוץ להקמת עסק, ייעוץ להכנת תכנית עסקית, נושאי צרכנות ועוד. בשנה שעברה נוסף נושא חדש לשי”ל: גישור וישוב סכסוכים הניתן באמצעות נציגים של עמותת “עמק השווה”.
מידי שנה אוספים בשי”ל את נתוני הפניות במטרה לבחון מגמות ואת התנהלות השירות. בין היתר עולה מהנתונים כי שלושת הנושאים המובילים בהם פונים התושבים לקבל ייעוץ ומענה בשי”ל הם יחסי עבודה עם 1,062 פניות, שירותי יישוב הסכסוכים והגישור החדשים (אשר מרביתם עוסקים בענייני משפחה ואישות) עם 852 פניות וחוק ומשפט עם 833 פונים.
בנוסף, השנה נרשמו בשי”ל 816 פניות בעניינים אישיים, משפחה ואישות, 388 פניות בנושא צרכנות ופניות רבות בנושאים שונים ומגוונים. עליה משמעותית נרשמה בכל הקשור לפניות למיצוי זכויות של ניצולי שואה שמעניקים בשי”ל הנציגים של עמותת ‘אביב’. השנה נרשמו 329 פניות בנושא זה המהווים עלייה של 44% ביחס לשנה שעברה.
כזכור, לאחרונה עברו משרדי שי”ל למשכנם החדש ברחוב עמק דותן מול בית מספר 29, אל המבנה, ששימש בעבר כגן מרגנית. המבנה החדש כולל חדרי יעוץ, חדר גישור, משרד ושטח עבודה פתוח, זאת במטרה לתת מענה רחב יותר למגוון הפניות.
צוות המומחים של שי”ל פתוחים לקבלת קהל במתחם החדש בתאום מראש בימים א’-ו’ בין השעות 09:00-12:00 ובימים א’-ה’ גם בין השעות 16:30-18:00. תושבים המעוניינים לקבל יעוץ או הכוונה מוזמנים ליצור קשר בטלפון 08-6499695.